طراحی سایت طراحی سایت .

طراحی سایت

سرمایه گذاری کانادا

سرمایه گذاری کانادا


 

اولین و مهم ترین نکته درباره سرمایه گذاری کانادا این است که در حال حاضر این روش مهاجرتی بسته شده و فقط به چند استان محدود می باشد.

افرادی که دارای میزان سرمایه بالا، تجربه مدیریتی و بیزینسی هستند می توانند برای سرمایه گذاری کانادا اقدام کنند.

متقاضی سرمایه گذاری کانادا جهت گرفتن اقامت برای خود و خانواده اش می بایست مبلغ 800 هزار دلار کانادا را به مدت 5 سال در برنامه فدرال (به غیر از استان کبک) سرمایه گذاری کند. این روش دارای تضمین کامل بوده و دولت فدرال بعد از بازه 5 ساله تمام پول را (بدون سود) به سرمایه گذار باز می گرداند. ضمناً فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا نیازی به داشتن مدرک زبان ندارد و جالب است بدانید که تعهدی در قبال تاسیس بیزینس نیز نخواهد داشت.

در روش دیگر متقاضی سرمایه گذاری کانادا می تواند به جای 800 هزار دلار، 180 هزار دلار کانادا سرمایه گذاری کند و از مزایای این روش برخوردار گردد با این تفاوت که اگر متقاضی سرمایه گذاری کانادا استفاده از طرح 180 هزار دلاری را انتخاب کند باید در نظر داشته باشد که این مبلغ ثابت نیست و بر اساس تغییر نرخ بهره بانکی دچار تغییر می شود و نکته دیگر این که این پول غیر قابل بازگشت است.

 

 

 

شرایط سرمایه گذاری کانادا
- داشتن حداقل 1 میلیون و 600 هزار دلار کانادا بعنوان دارایی خالص جهت سرمایه گذاری کانادا که می تواند شامل اموال منقول و غیر منقول شود و حداقل 6 ماه از تاریخ تملک آن گذشته باشد. هیچ اجباری برای انتقال تمام دارایی ها جهت سرمایه گذاری کانادا به این کشور وجود ندارد. جهت سرمایه گذاری کانادا در استان کبک بخشی از دارایی فرد سرمایه گذار می تواند به نام شخص دیگری مثل همسرش باشد.

- متقاضی سرمایه گذاری کانادا می تواند هرجای دیگری به غیر از استان کبک را به عنوان مقصد انتخاب کند. دلیل این مسئله آن است که دولت فدرال کبک برنامه سرمایه گذاری مخصوص به خود را به متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری ارائه می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب مربوط به مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک را مطالعه نمایید.

- داشتن تجربه مدیریتی جهت سرمایه گذاری کانادا به میزان حداقل دو سال در بازه 5 سال قبل از درخواست سرمایه گذاری کانادا که خود شامل دارا بودن سمت مدیریت شرکت های تولیدی و خدماتی و یا ارائه میزان مالیات پرداخت شده و مدارک بیمه ای افراد تحت استخدام خود می شود. یا در حالتی دیگر فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا می تواند مدارکی ارائه دهد که نشانگر مدیریت وی بصورت تمام وقت با داشتن حداقل دو کارمند باشد.

- سن، میزان تحصیلات، میزان تجربه، قابلیت سازگاری و داشتن مهارت زبان همگی در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری کانادا مورد توجه زیادی قرار خواهند گرفت. اما داشتن مدرک زبان انگلیسی و فرانسه جهت سرمایه گذاری کانادا الزامی نیست.
یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری کانادا اقدام در برنامه های استارت آپ است که اخیراً توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در این برنامه افراد متقاضی ویزای استارت آپ کانادا می بایست یک صندوق سرمایه را (که خود دولت کانادا آنها را تعیین می کند) به عنوان پشتیبان طرح استارت آپ خود برگزینند و باید حداقل از یکی از روش های سه گانه زیر جهت شروع پروسه اقدام کنند:
1. درصورتی که فرد سرمایه گذار از طریق صندوق سرمایه ونچر (Venture capital fund) اقدام به سرمایه گذاری کند، حداقل 200 هزار دلار کانادا را به این منظور باید تسلیم صندوق مورد نظر کند.
2. درصورتی که فرد سرمایه گذار از طریق گروه سرمایه گذاری انجل (Angel investor group) اقدام به سرمایه گذاری کند، حداقل 75 هزار دلار کانادا را به این منظور باید تسلیم صندوق مورد نظر کند.
3. درصورتی که طرح استارت آپ فرد متقاضی در یکی از مراکز رشد کسب و کار (Business Incubator) پذیرفته شود، وی نیازی به تسلیم هزینه نخواهد داشت و مرکز به پرورش و ارتقای طرح کمک خواهد کرد. نکته قابل توجه در این مورد آن است که طرح بیزینسی و استارت آپ افراد متقاضی حتماً می بایست مورد قبول واقع شود و ارزش آن به مرکز رشد جهت پرورش به اثبات برسد.
 

سرمایه گذاری کانادا – برنامه استانی
این روش مهاجرت به کانادا به متقاضیان این امکان را می دهد که در برنامه هایی غیر از برنامه های فدرال دولتی  در برنامه های استانی شرکت کنند. هر استان بصورت سالانه لیستی از تعدادی از مشاغل و شرایط برای پذیرش تعداد محدودی مهاجر تعیین می کند که نسبت به روش های دیگر مهاجرت به کانادا گاهاً راحت تر و سریعتر انجام می شود. در ادامه با برخی از روش های استانی جهت سرمایه گذاری کانادا آشنا می شویم.

 

 

 

سرمایه گذاری کانادا - استان کبک
استان کبک با جمعیتی در حدود 8.5 میلیون نفر در شرق کانادا واقع شده است. مرکز این استان شهر کبک و شهر مهم دیگر این استان، مونترال می باشد. جمعیت این استان غالبا به زبان فرانسوی صحبت می کنند. روش سرمایه گذاری استان کبک که یکی از آسان ترین و مطمئن ترین روش های مهاجرت به کانادا می باشد همه ساله پذیرای تعداد زیادی مهاجر از سراسر دنیا به کانادا است. در این روش فرد متقاضی مهاجرت استانی کبک به همراه خانواده اقامت دائم کانادا را دریافت می کند و در هر نقطه از کانادا که بخواهد می تواند زندگی کند. این برنامه به افراد مشغول در حرفه هایی مانند پزشکی، جراحی و داروسازی؛ وکلای دادگستری؛ مالکان هتل ها و شرکت های معتبر و مدیران ارشد شرکت های دولتی و خصوصی و چند حرفه دیگر توصیه می شود.

مزایای سرمایه گذاری در استان کبک:

1. اخذ اقامت دائم کانادا برای خود فرد و خانواده وی

2. سرمایه گذاری بدون ریسک

3. داشتن مدرک زبان فرانسه (متوسط رو به پیشرفته) مزیت بسیار بزرگی محسوب می شود.

4. این برنامه نسبت به برنامه های دیگر زمان بسیار کمتری می برد و تقریبا بدون فوت وقت انجام می پذیرد.

میزان سرمایه خالص فرد: 2 میلیون دلار کانادا

5. فرد سرمایه گذار الزامی به راه اندازی شغل یا کارآفرینی در کبک ندارد.

میزان سرمایه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری کانادا: 1 میلیون و 200 هزار دلار کانادا

در این روش جهت سرمایه گذاری کانادا می بایست یک بانک معتبر کانادایی بین فرد سرمایه گذار و دولت کانادا به عنوان واسطه عمل نماید. همچنین فرد متقاضی سرمایه گذاری کبک می بایست سوابق مدیریتی خود را نیز نشان دهد. در همین راستا وی باید در بازه 5 سال قبل از اقدام حداقل به مدت دو سال به صورت فعال در سمت مدیر یا مدیریت ارشد در زمینه های کشاورزی، تجارت و صنعت مشغول به فعالیت بوده باشد. افراد پس از اخذ اقامت از حقوق شهروندی مانند بیمه و تحصیل رایگان بهره مند خواهند شد.

* بدون نیاز به داشتن مدرک زبان.
* در این برنامه سن افراد ملاک عمل قرار نمی گیرد و افراد بالای 18 سال می توانند در این برنامه اقدام کنند. اما به این نکته باید توجه داشت که سنین پس از 35 سال و تا سقف 47 سال از امتیازات لازم برای احراز شرایط می کاهد.
* افراد در این برنامه نیازی به ارائه مدرک تحصیلات عالیه ندارند؛ هر چند داشتن حداقل یک مدرک تحصیلی و ارائه آن در فرم های مربوطه و پیوست مدارک آن تاثیر مثبت خود را در روند پرونده نشان خواهد داد.

 

سرمایه گذاری کانادا - استان بریتیش کلمبیا
استان بریتیش کلمبیا غربی ترین استان کاناداست که لز جنوب با ایالات متحده آمریکا نیز دارای مرز مشترک است. این استان در حاشیه اقیانوس آرام قرار داشته و به داشتن آب و هوای عموماً سرد و برفی مشهور است. حدود 5 میلیون نفر در این استان زندگی می کنند. بزرگترین شهر این استان شهر ونکوور و مرکز آن شهر ویکتوریا می باشد. شرایط سرمایه گذاری کانادا در استان بریتیش کلمبیا را با هم مرور می کنیم.

میزان سرمایه خالص فرد: 400 هزار تا 800 هزار دلار کانادا

میزان سرمایه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری: 200 هزار تا 500 هزار دلار کانادا جهت خرید یک بیزینس فعال در  ونکوور یا شهرهای اطراف آن.

نکته: مزیت سرمایه گذاری کانادا در این استان این است که بریتیش کلمبیا تنها استانی است که در همان ابتدای شروع پروسه به افراد مجوز کار اعطا می کند.

 

الزامات سرمایه گذاری کانادا در استان بریتیش کلمبیا:

* داشتن مدرک زبان (مدرک آیلتس با حداقل نمره 5)

* داشتن بیزینس پلن

* داشتن مدارک تحصیلات تکمیلی

* ایجاد اشتغال برای حداقل سه نفر کانادایی

* فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا در این استان باید حتما بصورت دائم در محل سرمایه گذاری حضور داشته باشد.

 

سرمایه گذاری کانادا - استان ساسکاچوان
حداقل میزان سرمایه خالص فرد: 500 هزار دلار کانادا

حداقل میزان سرمایه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری: 300 هزار دلار کانادا جهت خرید یک بیزینس فعال در 

در این شهرهای ساسکتون و رجینا، و 200 هزار دلار کانادا جهت راه اندازی بیزینس در مناطق دیگر.

نکته: در صورتی که میزان مبلغ سرمایه گذاری کانادا بیشتر از یک میلیون دلار کانادا باشد، مالکیت کل آن در اختیار خود فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا خواهد بود. در غیر این صورت یعنی در صورت سرمایه گذاری کمتر از یک میلیون دلار کانادا حداقل یک سوم از مالکیت بیزینس باید به دولت فدرال کانادا واگذار گردد.

 

روش اول سرمایه گذاری کانادا در این استان: سرمایه گذاری در رشته کشاورزی.

میزان سرمایه خالص: حداقل 500 هزار دلار کانادا که لازم نیست کل آن در کانادا موجود باشد.

میزان سرمایه مورد نیاز جهت شروع برنامه: 75 هزار دلار کانادا.

 

روش دوم سرمایه گذاری کانادا در این استان: سرمایه گذاری در رشته های غیر کشاورزی

میزان سرمایه خالص: حداقل 500 هزار دلار کانادا که لازم نیست کل آن در کانادا موجود باشد.

میزان سرمایه مورد نیاز جهت شروع برنامه: 300 هزار دلار کانادا و طبق بیزینس پلن برنامه مهاجرت استانی.

 

الزامات سرمایه گذاری کانادا در استان ساسکاچوآن:

* اعلام علاقه مندی از طریق فرم EOI

* داشتن حداقل 3 سال سابقه مدیریتی در بازه زمانی 5 سال قبل از اقدام

* در هر دو روش فرد متقاضی باید مدرک زبان آیلتس حداقل با نمره 5 ارائه کند.

* در همه روش ها فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید به صورت دائم در محل سرمایه گذاری حضور داشته باشد.

* ایجاد اشتغال برای حداقل 3 نفر کانادایی یا افراد مقیم دائم این کشور

 


سرمایه گذاری کانادا - استان های نوااسکوشیا و نیوبرانزویک
میزان سرمایه خالص: حداقل 600 هزار دلار کانادا (بصورت ملک یا پول نقد) که لازم نیست کل آن در کانادا موجود باشد و حداقل 300 هزار دلار آن باید قابلیت تبدیل به نقد را داشته باشد.

حداقل میزان مورد نیاز جهت سرمایه گذاری کانادا: 250 هزار دلار کانادا.

شرط اقدام برای اخذ اقامت کانادا در روش سرمایه گذاری کانادا آن است که فرد باید ویزای کار دریافت کرده و تعهداتی که دولت بر عهده وی قرار میدهد را به نحو احسنت انجام دهد.

 

الزامات سرمایه گذاری کانادا در استان های نوااسکوشیا و  نیوبرانزویک

* در هر دو استان فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید مدرک زبان آیلتس حداقل با نمره 5 ارائه کند.

* فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید بین 22 تا 55 سال سن داشته باشد.

* در هر دو استان فرد باید به صورت دائم در محل سرمایه گذاری حضور داشته باشد.


سرمایه گذاری کانادا - استان منیتوبا
میزان سرمایه خالص: حداقل 500 هزار دلار کانادا (بصورت ملک یا پول نقد) که لازم نیست کل آن در کانادا موجود باشد.

میزان سرمایه مورد نیاز جهت شروع برنامه سرمایه گذاری کانادا: 250 هزار دلار کانادا در شهر وینیپگ و یا 150 هزار دلار کانادا در شهرهای دیگر این استان.

شرط اقدام برای اخذ اقامت کانادا در روش سرمایه گذاری کانادا در این استان آن است که فرد باید ویزای کار دریافت کرده و تعهداتی که دولت بر عهده وی قرار می دهد را به نحو احسنت انجام دهد.

 

الزامات سرمایه گذاری کانادا در استان منیتوبا:

* در این روش فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید مدرک زبان آیلتس حداقل با نمره 5 ارائه کند.

* در این روش فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید به صورت دائم در محل سرمایه گذاری حضور داشته باشد.

 

سرمایه گذاری کانادا - استان اونتاریو
میزان سرمایه خالص: حداقل 800 هزار دلار کانادا

حداقل میزان مورد نیاز جهت سرمایه گذاری: 500 هزار دلار کانادا.

نکته: در این روش سرمایه گذاری کانادا ابتدا یک ویزای کار دو ساله به فرد داده می شود که در مهلت آن فرد می تواند بیزینس خود را راه اندازی کند و به سوددهی برساند. متقاضی سرمایه گذاری کانادا در طول این مدت به مدت حداقل 9 ماه باید بصورت مداوم در استان حضور داشته باشد.

 

الزامات سرمایه گذاری کانادا در استان اونتاریو:

* اعلام علاقه مندی از طریق فرم EOI

* داشتن حداقل 3 سال سابقه مدیریتی در بازه زمانی 5 سال قبل از اقدام

* فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید مدرک زبان آیلتس حداقل با نمره 5 ارائه کند.

* در همه روش ها فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید به صورت دائم در محل سرمایه گذاری حضور داشته باشد.

* ایجاد اشتغال برای حداقل 2 نفر کانادایی یا افراد مقیم دائم این کشور

* متقاضی سرمایه گذاری کانادا طی 12 ماه قبل از درخواست باید از این استان بازدید داشته باشد.

 

 

البته لازم به ذکر است که روش های سرمایه گذاری کانادا نیاز به برنامه ریزی دقیق و انجام مشاوره های منظم و مداوم در طول پروسه پرونده تا حصول نتیجه دارد. در همین راستا، مشاورین مجرب موسسه مهاجرتی آینده سازان مهر و آینده سازان ایرانیان همواره پشتیبان شما جهت سرمایه گذاری کانادا خواهند بود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۹:۵۸ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)