طراحی سایت طراحی سایت .

طراحی سایت

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

 


کانادا کشوری در قاره ی آمریکای شمالی با جمعیتی در حدود 38 میلیون نفر یکی از کشورهایی است که در چند دهه اخیر توجه تعداد کثیری از متقاضیان مهاجرت را به خود جلب کرده است. مهاجرت تصمیم آسانی نیست و همه افراد همیشه تلاش می کنند که در این تغییر بزرگ بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. هر کشور قوانین مهاجرپذیری مخصوص به خود را داراست و کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست. این قوانین در اکثر ایالت های فدرال کانادا کلیّات یکسانی دارند و ایالت کبک دارای قوانین مخصوص به خود است. به طور کلی روش ها و قوانین مهاجرت و اخذ ویزای کشور کانادا به شش دسته تقسیم می شوند: اخذ اقامت از طریق ویزای تحصیلی، اخذ اقامت از طریق ویزاهای کاری (مانند Skilled worker یا Express Entry)، اخذ اقامت کشور کانادا از طریق ازدواج، اخذ اقامت دائم کانادا از طریق خوداشتغالی، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی. افراد راه های مختلفی را برای مهاجرت به کانادا انتخاب می کنند؛ راه هایی مثل مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، کار یا سرمایه گذاری. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع روش های مهاجرت به کانادا آشنا نماییم و در این تصمیم بزرگ قدم مثبتی برداریم.

 


توضیحات دکتر قاسمی مدیر موسسه حقوقی آینده سازان مهر

روش های مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا از روش های متعددی امکان پذیر است. در اینجا برخی از آنها را با هم بررسی می کنیم:

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دارای هفت پارامتر اصلی است:

1. دریافت نامه پذیرش از یکی از مراکز آموزش عالی شناخته شده و مورد تایید. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کبک را دارند نیز باید چنین نامه ای که به آن CAQ گفته می شوند دریافت نمایند. بدیهی است که این مرحله باید قبل از اقدام برای گرفتن ویزای تحصیلی جهت مهاجرت به کانادا انجام پذیرد. ضمن آن که اکثر دانشگاه های کانادا شرط معدل جهت اعطای پذیرش را 15 در نظر می گیرند. اما این معدل برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های برتر کانادا باید بیشتر باشد.

مراحل کلی اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های کانادا

این پروسه به طور کلی دارای چند مرحله می باشد:

- برخورداری از چند شرط معیار:

* داشتن حداقل مدرک دیپلم

* فرم درخواست پر شده بصورت دقیق (عموماً در سایت دانشگاه ها موجود می باشد)

* داشتن رزومه و انگیزه نامه

* داشتن مدرک زبان انگلیسی (C1، آیلتس، تافل) یا زبان فرانسوی (DELF، DALF، TEF)

* مدرک تمکن مالی به میزان 10 هزار دلار کانادا جهت نشان دادن توان مالی پرداخت هزینه های زندگی برای یک سال

* داشتن حداقل یک توصیه نامه از اساتید معتبر (مقاطع ارشد و بالاتر)

2. اقدام برای گرفتن ویزای تحصیلی نزد اداره مهاجرت کانادا، سفارت کانادا یا کنسولگری این کشور. گرفتن ویزای دانشجویی جهت مهاجرت به کانادا کار چندان سختی نیست و می توان آن را چه به صورت حضوری و چه آنلاین انجام داد.

3. پاسخ به سوالاتی که هنگام اقدام برای گرفتن ویزای تحصیلی پرسیده می شود. پاسخ به این سوالات تعیین می کند که فرد اقدام کننده واجد شرایط گرفتن ویزای دانشجویی است یا خیر. در صورت احراز شرایط اخذ ویزای دانشجویی مدارک لازم جهت مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل از وی خواسته خواهد شد.

4. پس از احراز شرایط فرد، یک چک لیست تهیه مدارک به وی داده می شود که دارای یک کد شخصی است و 60 روز نیز اعتبار دارد. توصیه می شود افراد یک نسخه چاپی از این برگه برای مراحل بعد به همراه داشته باشند. این برگه حاوی اطلاعاتی است در مورد اپلای، حدود شهریه پرداختی، لیستی از مدارکی که متقاضی مهاجرت به کانادا باید ارائه کند و راهنمای مراحل بعد.

5. سپس نوبت به ارائه مدارک مربوط به مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می رسد.

مدارک مهاجرت به کانادا شامل:

مدرک دیپلم یا پایان تحصیلات دبیرستان

رزومه و انگیزه نامه

مدرک زبان

مدرک تمکن مالی

حداقل یک توصیه نامه از اساتید معتبر

پر کردن و ارائه فرم های مربوطه

پاسپورت و شناسنامه معتبر

6. پس از آماده سازی مدارک و پُر کردن فرم های مربوطه و پرداخت هزینه های بررسی پرونده افراد باید ثبت نام خود جهت مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را تکمیل کنند.

7. از بعضی از افراد خواسته می شود که در محل اخذ ویزای مهاجرت به کانادا برای انجام مصاحبه حضور پیدا کنند.

افرادی که از کشورهایی اروپایی و خاورمیانه برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند باید اطلاعات بایومتریک خود را نیز ارائه دهند. بدین منظور مراکز مشخصی اقدام به جمع آوری این اطلاعات می کنند. گرفتن این اطلاعات زمان زیادی نمی برد و در حد 10 دقیقه طول خواهد کشید و شامل اثر انگشتان هر دو دست و عکس چهره افراد می باشد. در زمان انجام تست بایومتریک بهتر است پذیرش دانشگاه و مدارک تحصیلی خود را همراه با مدارک شناسایی به همراه داشته باشید.

ارائه سند تمکن مالی به میزان 10 هزار دلار کانادا به ازای هر سال اقامت در کانادا (11 هزار دلار کانادا جهت اقدام برای تحصیل در ایالت کبک) نیز از ملزومات پرونده های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل است.

برخی از بهترین دانشگاه های کانادا عبارت اند از:

دانشگاه تورنتو (در شهر تورنتو، استان اونتاریو)

دانشگاه مک گیل (در شهر مونترال، استان کبک)

دانشگاه بریتیش کلمبیا (در شهرهای ونکوور و کلونا، استان بریتیش کلمبیا)

دانشگاه آلبرتا (در شهر ادمونتون، استان آلبرتا)

دانشگاه وسترن (در شهر لندن، استان اونتاریو)

دانشگاه کنکوردیا (در شهر مونترال، استان کبک)

دانشگاه مونترال (در شهر مونترال، استان کبک)

 


نکته: ممکن است صدور ویزای دانشجویی برای برخی از دانشجویان بین المللی به خصوص در مقاطع ارشد و دکتری به دلایل مختلف به طول بیانجامد. در این صورت دانشجو این حق را دارد که به دانشگاه درخواست به تعویق انداختن پذیرش (Deferral) بدهد. در صورت تایید دانشگاه پذیرش دانشجو به مدت یک ترم یا بیشتر به تعویق می افتد تا وی بتواند از ترم/سال تحصیلی بعد دوره تحصیل خود را آغاز کند. البته باید توجه داشت که این مقوله همه رشته های تحصیلی را شامل نمی شود و فقط در برخی از رشته ها می توان از این امکان استفاده کرد.

 

کالج سنتنیال در استان اونتاریو

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار
کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر در زمینه کار نیز می باشد. روش های مهاجرت به کانادا از طریق کار شامل برنامه های اسکیل ورکر، خوداشتغالی و ویزای استارت آپ می باشد. کانادا به دلیل داشتن بازارکار رقابتی و پویای خود همیشه فضای لازم برای نیروی کار جدید را فراهم می کند و متقاضیان می توانند با ارائه تجربیات و مهارت های خود فضای مناسبی جهت کار برای خود پیدا کنند. البته باید توجه داشت که مدارک تحصیلی، داشتن مدرک زبان و داشتن برنامه مناسب جهت ارائه به دولت کانادا از نکات مهمی هستند که متقاضیان کار در کانادا حتما باید آنها را مد نظر قرار بدهند.

 

برج CN واقع در شهر تورنتو

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای اسکیل ورکر
برنامه فدرال اسکیل ورکر (FSW) جهت مهاجرت به کانادا برای آن دسته از افراد در نظر گرفته شده که از طریق مهارت ها یا تجربیات کاریشان برای مهاجرت به کانادا انتخاب می شوند. از تاریخ اول ژانویه سال 2015 افراد متقاضی اسکیل ورکر باید از طریق سیستم اکسپرس انتری وارد سیستم ارزیابی شوند. سیستم اکسپرس انتری عبارت است از برنامه مدیریت تقاضای ورود فوری افراد به کانادا جهت کسب اقامت دائم این کشور. در این سیستم افراد متقاضی مهاجرت به کانادا از نظر داشتن شرایط لازم جهت کمک به اقتصاد کانادا ارزیابی می شوند و سپس به اصطلاح وارد استخر (immigration pool) می شوند تا پس از کسب امتیازات لازم برای آنها تاییدیه و دعوت نامه ارسال شود. مزیت بزرگ این برنامه بررسی سریع پرونده ها نسبت به سایر برنامه های مهاجرت به کاناداست.

افراد واجد شرایط مهاجرت به کانادا می بایست حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

- دارای پیشنهاد کار باشند (Job Offer)

- واجد شرایط کار در کشور کانادا باشند

- توان اثبات تمکن مالی لازم برای حمایت مالی از خود یا وابستگان پس از مهاجرت به کانادا را داشته باشند.

- داشتن حداقل یک سال تجربه کار مهارتی تمام وقت

- داشتن حداقل مهارت در یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه

- داشتن حداقل یک مدرک تحصیلات تکمیلی

برخی از مشاغل مورد نیاز در این برنامه عبارت اند از:

مشاغل مدیریتی، بانکداری، مشاغل مربوط به مدیریت سرمایه، مدیریت رستوران و خدمات غذایی و مشاغل مهندسی.

 

 

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای خوداشتغالی
طبق تحقیقات صورت گرفته از مقامات بخش مهاجرت دولت کانادا، متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند از طریق ثبت نام در برنامه خوداشتغالی جهت مهاجرت به کانادا اقدام کنند. میزان هزینه بررسی پرونده مهاجرت به کانادا از حدود 1540 دلار شروع می شود و مدت زمان بررسی پرونده حدود 25 ماه می باشد که مدت زمان ارائه مدارک شناسایی و تشخیص هویت (بایومتریک) نیز شامل این مدت زمان است.

این برنامه به متقاضیان خوداشتغالی مهاجرت به کانادا امکان گرفتن اقامت دائم در کانادا (به جز استان کبک) را می دهد.متقاضیان می بایست سابقه کاری مرتبط با شاخه ی اقدامی مد نظرشان را که قصد کار در این کشور دارند بین سه تا پنج سال به سفارت ارائه کنند وبرای پذیرفته شدن درخواستشان طرح توجیهی یا بیزینس پلن مناسبی را برای اثبات تاثیر فعالیتشان بر بازار و فرهنگ این کشور ارائه نمایند.در این زمینه داشتن مدارک قوی بین الملی و عملی همچنین دانش کافی از اقتصاد و بازار این کشور می توانند نقش به سزایی در پذیرفته شدن شما ایفا نمایند

مهاجرت به کانادا - تعریف فرد خود اشتغال:

عبارت است از فردی که تجربه لازم در زمینه خوداشتغالی و انجام کار فردی را جهت مهاجرت به کانادا داشته باشد. مهاجر پذیرفته شده باید هدف و توان لازم برای خوداشتغالی در حوزه های فرهنگی و هنری و ورزشی را داشته باشد. برخی از مشاغلی که از طریق آنها افراد می توانند جهت دریافت ویزای خوداشتغالی اقدام کنند عبارت اند از:

- نویسندگان

- هنرمندان خلاق مشغول به کار

- موسیقی دانان

- نقاشان

- مجسمه سازان و افراد شاغل در هنرهای بصری

- پشتیبان فنی و مشاغل مربوط به حوزه پویانمایی

- طراحان خلاق

نکته: از تاریخ 18 مارچ 2018 برنامه خوداشتغالی کشاورزان به حالت تعلیق درآمده است و پرونده های جدید پئیرش نمی شوند.

مهاجرت به کانادا - تعریف تجربه لازم برای خود اشتغالی:

هنگام درخواست مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی، فرد باید تجربه کافی در زمینه های لازم را داشته باشد. منظور از تجربه، داشتن حداقل دو سال سابقه کاری به فاصله 5 سال قبل از تاریخ درخواست تا زمان تصمیم گیری در مورد پرونده درخواست می باشد. لازم به ذکر است که داشتن تجربه بیشتر از دو سال تضمین کننده کسب امتیاز بیشتر است. سابقه کار باید حداقل در یکی از زمینه های زیر باشد:

- خوداشتغالی در حوزه فعالیت های فرهنگی یا ورزشی

- سابقه ی شرکت داشتن در فعالیت های فرهنگی یا ورزشی در سطح جهانی

 

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی یا کارآفرینی
اغلب استانهای کانادا با دولت فدرال کانادا برای انجام امور مهاجرتی در مورد شرایط مهاجرت به کانادا به یک نقطه مشترک رسیده اند. استان های کبک، اونتاریو، منیتوبا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک و نووا اسکوشیا از جمله این استان ها هستند. شرایط هر یک از استان ها با دیگری متفاوت است. شرایط مهاجرت به استانهای کانادا از طریق سرمایه گذاری را می توان اینگونه برشمرد:

آن دسته از افراد که برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی اقدام می کنند باید دارای یک بیزینس فعال باشد. بین 300 هزار تا یک و نیم میلیون دلار کانادا بعنوان دارایی خالص فرد متقاضی مهاجرت به کانادا باید ارائه شود. میزان دقیق این دارایی بر اساس استان تعیین می گردد. نکته جالب در مورد این میزان دارایی این است که فرد هیچ نیازی به انتقال آن به کانادا ندارد. فرد متقاضی مهاجرت به کانادا باید مدارکی مبنی بر داشتن مدیریت یک موسسه یا کارخانه یا بخشی از آن تحت مالکیت خود ارائه کند. سپس، فرد باید یک سفر اکتشافی به مدت حداقل یک هفته به ایالت مورد نظر در کانادا داشته باشد تا از چند و چون سرمایه گذاری در کانادا اطلاع پیدا کند. در آخر، فرد باید آماده ی ارائه پروژه و توجیه آن در مصاحبه های پیش رو باشد.

به همین منظور افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:

- داشتن سن حداقل 18 سال (برای سرمایه گذاری استانی و یا کارآفرینی بهترین سن بین 35 تا 40 سال است)

- داشتن حداقل یک مدرک تحصیلات عالی

- داشتن سابقه مدیریتی به مدت حداقل دو سال در بازه پنج ساله قبل از اقدام

- داشتن مهارت در زبان خارجی (انگلیسی یا فرانسوی، بسته به استان انتخابی)


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۲:۰۴ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)