طراحی سایت طراحی سایت .

طراحی سایت

دانستنی های جالب درباره مواد غذایی

دانستنی های جالب درباره مواد غذایی
 

 

بدون شک همه ی ما مواد غذایی را دوست داریم. مخصوصا آن هایی که برای بدن ضرر دارند مثل شیرینی، شکلات، فست فود و … . افراد زیادی رژیم می گیرند و خود را از خوردن آن ها منع می کنند اما برخی دیگر نمی توانند آن ها را کنار بگذارند. اما از این ها که بگذریم، چیز هایی در مورد مواد غذایی وجود دارد که ممکن است شما ندانید و با اطلاع از آن ها شگفت زده شوید. پس در این مطلب از وبسایت یلدا شاپ، فروشگاه آنلاین مواد غذایی ایرانی و افغانی همراه باشید تا دانستنی های درباره مواد غذایی را بیان کنیم.

 

دانستنی های جالب درباره مواد غذایی – میوه و سبزیجات
حتما هنگام خرید میوه و سبزیجات دیده اید که روی برخی از آن ها برچسبی وجود دارد. جالب است بدانید که این برچسب ها خوراکی هستند و می توانید آن ها را میل کنید. البته اگر آن ها را قبل از مصرف جدا کنید، بهتر است. نکته ی دیگر در رابطه با سبزیجات این است که بهترین روش برای حفظ تمام مواد مغذی آن این است که آن را به مدت کم و با کمی آب حرارت دهید. برای این کار می توانید از ماکرویو استفاده کنید.

 

پیتزا
آیا می دانستید که پیشنهاد می شود برای صبحانه، پیتزا، حتی یک برش کوچک، میل کنید؟ پیتزا دارای پروتئین و مواد مغذی زیادی است و قند کمتری نیز نسبت به صبحانه های معمول دارد. همچنین پیتزا جزو گران ترین غذاها در جهان است. به طوری که قیمت گران ترین پیتزا در جهان 12 هزار دلار است. 72 ساعت طول می کشد تا این پیتزا آماده شود.

 

فلفل دلمه ای
شاید عجیب به نظر برسد اما فلفل دلمه ای نسبت به از مرکبات بیشتر ویتامین ث دارد. یعنی در یک فلفل دلمه ای متوسط یک و نیم برابر بیش تر از یک پرتقال متوسط ویتامین ث نهفته است. همچنین اگر دقت کرده باشید فلفل دلمه ای ها تعدادی لوب در قسمت پایین خود دارند که تعدادشان متفاوت است. بعضی ها 4 لوب و بعضی ها 3 لوب دارند. فلفل دلمه ای های دارای 4 لوب از آن هایی که 3 لوب دارند، شیرین تر هستند.

 

شکلات
اگر چه شکلات مضر است اما فوایدی نیز دارد. مثلا خوردن آن باعث سرحالی می شود و بوییدن آن شما را آرام می کند. بنابراین برای دوری از استرس می توانید شکلات را بو کنید. همچنین اگر درگیر سرفه ای مزمن هستید، می توانید شکلات بخورید. شکلات سرفه های مزمن را درمان می کند.

نکته ی جالب دیگر در رابطه با شکلات این است که شکلات سفید حاوی کره ی کاکائو است و شکلات محسوب نمی شود. آبنبات هایی که طعم شکلات دارند با موم کارناوبا طعم شکلات می گیرند.
 
 

یلداشاپ:

فروشگاه آنلاین مواد غذایی ایرانی در آلمان


فروشگاه آنلاین مواد غذایی افغانی در آلمان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۸:۲۰ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)