طراحی سایت طراحی سایت .

طراحی سایت

نقش سلامت روان در ازدواج

نقش سلامت روان در ازدواج

 


ازدواج یکی از مراحل مهم زندگی هر فردی است که باید از هر نظر آمادگی لازم را داشته باشد. سلامت و بهداشت روانی یکی از فاکتورهایی است که در هنگام ازدواج باید مد نظر قرار داد. دختر و پسر باید قبل از ازدواج نسبت به شناخت کامل خود و رفتارهای طبیعی و غیر طبیعی اقدام نمایند. شما می توانید جهت اطلاع از وضعیت سلامت روان خود با دکتر مشاور ازدواج در شیراز که لیست آن ها را در این وبسایت مشاهده می کنید، مشورت نمایید. در این مقاله به بررسی نقش سلامت روان در ازدواج خواهیم پرداخت.

سلامت روان چیست؟
سلامت روان که از آن به عنوان بهداشت روان نیز یاد می کنند، به معنی سلامتی جسمی، روانی و اجتماعی فرد است که باعث می شود نقش های فردی و اجتماعی خود را به خوبی ایفا کرده و هنگام برخورد با مشکلات و استرس های زندگی، در صدد رفع آن ها بر بیاید.

نکته ای که در این تعریف وجود دارد این است که سلامت روان به معنی نداشتن بیماری روحی و روانی و حتی جسمی نیست و برای برخورداری از سلامت روان، فرد باید توانایی های فردی و اجتماعی خوبی داشته باشد.

سلامت روان در ازدواج چیست؟
حالا که با سلامت روان به طور کلی آشنا شدیم، می خواهیم سلامت روان در ازدواج را تعریف کنیم. سلامت روان در ازدواج به این معنی است که فرد باید شناخت کافی از خود و توانایی هایش داشته باشد. همچنین بتواند با استرس های زندگی که ممکن است بعد از ازدواج پیش بیاید، کنار آمده و مقابله کند. و در نهایت فرد باید مسئولیت پذیر بوده، کار کند و در زندگی فردی و اجتماعی مفید واقع شود.

بنابراین فردی که موارد بالا را در خود احساس کند، می تواند اطمینالن داشته باشد که از سلامت روانی برای ازدواج برخوردار است و می تواند به این منظور اقدام نماید.

رفتار های موثر بر سلامت روان در ازدواج
همان طور که گفتیم سلامت روان در ازدواج بر ازدواج تاثیر زیادی دارد. اما آیا از رفتار هایی که ممکن است سلامت روان شما تهدید کنند اطلاع دارید؟ موارد زیر رفتارهایی هستند که در صورت برخورداری از آن ها می توانید اطمینان داشته باشید که دارای سلامت روانی برای ازدواج هستید:

احترام به خود و دیگران
شناخت نقاط ضعف خود و دیگران و کنار آمدن با آن ها
ارزش گذاشتن برای نیاز های اولیه
واکنش های منطقی در برخورد با مشکلات زندگی
نداشتن اعتماد به نفس کاذب و مخرب
داشتن مهارت های خوب ارتباطی با خانواده و دوستان

 

منبع : www.doctorsepehrtaj.com

 

دیگر مقالات: روانپزشک کودک شیراز

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۰:۰۰ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)