طراحی سایت طراحی سایت .

طراحی سایت

نحوه برخورد با کودک بد اخلاق

نحوه برخورد با کودک بد اخلاق

 

 

بد اخلاقی در کودکان و به خصوص در سنین 1 تا 4 سالگی امری طبیعی است و نباید نگران آن باشید. اما موضوع این است که چطور باید با کودک بد اخلاق خود رفتار کنید تا بد خلقی او کمتر شده و حتی از بین برود. اگر ندانید که چگونه با کودک کج خلق خود رفتار کنید، ممکن است این کج خلقی و بد رفتاری او تبدیل به عادت شود و در آینده نیز تمام خواسته های خود را با بد خلقی از شما بخواهد. پس در این مقاله از وبسایت مهرناز امجدی، روانشناس شیراز همراه باشید تا نحوه برخورد با کودک بد اخلاق را بررسی کنیم.

 

آرام باشید
اگر هنگامی که کودک شما عصبانی شده و بد خلقی می کند، شما هم عصبانی شوید و شروع به بد رفتاری و داد زدن کنید، اصلا فایده ای نداشته و اوضاع بدتر هم می شود. پس اولین نکته ای که باید در هنگام برخورد با بد خلقی کودک رعایت کنید، حفظ کردن آرامش و خونسردی است. یک نفس عمیق بکشید و به این فکر کنید که اکنون رفتار درست چیست؟

 

دلیل بد اخلاقی کودک را پیدا کنید
شما باید دلیل بد اخلاقی های کودک خود را پیدا کنید و ببینید هنگام قرار گیری در چه موقعیت هایی رفتار نا مناسب از خود نشان می دهد. البته بسیاری از کج خلقی های کودکان ریشه در شرایط خانوادگی و محیطی دارد. عواملی از جمله عوامل جسمی، عوامل روانی، عومال عاطفی، عوامل تربیتی، عوامل اجتماعی و … می توانند علت های بد اخلاقی کودک باشند.

 

به بد اخلاقی کودک توجه نکنید
هنگامی که کودک شما در حال بد اخلاقی و داد و فریاد زدن است، او را نادیده بگیرید. احتمالا هر اقدامی در لحظه ی عصبانیت او می تواند او را عصبانی تر کند. پس بهترین کار این است که هیچ عکس العملی نشان دهید و صبر کنید تا آرام شود. هنگامی که عصبانیت کودک فروکش کرد و آرام شد، می توانید با او به آرامی صحبت کنید.

 

حواس کودک را پرت کنید
شما می توانید در هنگام بد خلقی کودک خود با روش هایی حواس او را از این موضوع پرت کرده و او را تبدیل به کودکی خوش اخلاق کنید. شوخ طبعی و بازی با او می تواند یکی از این روش ها باشد. همچنین انجام کارهایی که او به آن علاقه دارد، مثل دیدن کارتون، خواندن قصه و … نیز می تواند کمک کننده باشد.

 

برخورد جدی با کودک داشته باشید
اگر دیدید تعداد دفعاتی که کودک شما بد اخلاقی می کند، زیاد شده است و در واقع از این روش برای جلب توجه شما سوءاستفاده می کنید، برخرود جدی با او داشته باشید. بد خلقی کودک نباید تبدیل به عادت و رفتار همیشگی او شوید. به این منظور می توانید محدودیت هایی مثل شهربازی نبردن، بازی نکردن با دوستان و … برای او ایجاد کنید تا بد اخلاقی های او متوقف شود.

 

 

www.mehrnazamjadi.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۱:۳۴ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)