طراحی سایت طراحی سایت .

طراحی سایت

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

 

 

انجام پایان‌ نامه چرا مهم است؟ در این متن می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و شما را بیشتر با روند ارائه پایان نامه آشنا سازیم.

پایان‌نامه (تز، رساله) نوشته‌ای است که به ‌وسیله داوطلب درجه دانشگاهی، به‌عنوان یکی از شرایط احراز آن، ارائه می‌شود و نویسنده آن دانشجویی است که زیر نظر کلی یک هیأت علمی کار می‌کند. موضوع انتخابی پایان‌نامه، معمولاً، محدود و تخصصی است و تحقیق در مورد آن، زمان مشخص و مبتنی بر روش علمی را طلب می‌کند.

همین ویژگی است که پایان‌نامه را تبدیل به منبع اطلاعاتی ارزشمندی برای علاقه‌مندان به آن حوزه موضوعی می‌سازد. پایان نامه ها معمولاً اساس تدوین مقاله‌ها یا کتاب‌های منتشر شده بعدی می‌شوند و تا آن زمان تنها مدرک دسترس‌ پذیر آن فعالیت علمی محسوب می‌شوند.

 

 

ضرورت انجام پایان نامه ارشد 

 

در کلیه رشته‌های دانشگاهی، در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری، نگارش و ارائه پایان نامه ضروری است. البته در دوره کارشناسی برخی رشته‌ های فنی و هنری نیز دانشجو ملزم به تهیه پایان نامه تحصیلی است. در حوزه علوم پزشکی، برحسب مقطع تحصیلی، پایان ‌نامه ‌ها به سه گروه علوم پایه، عمومی (بالینی)، و تخصصی تقسیم می‌شوند.  پایان ‌نامه‌های پژوهشی متعلق به دوره‌های تحصیلات تکمیلی یکی از انواع منابع اطلاعاتی ردیف اول محسوب می‌شوند.

 

 

اهمیت انجام پایان نامه ارشد 

 

پایان‌نامه‌ها را معمولاً از دو دیدگاه ارزیابی می‌کنند

1) به‌عنوان گامی مقدماتی و نخستین تحقیق جدّی و منضبط دانشجو در زمان‌بندی مشخص؛

2) به مثابه کاری نهایی که برآیند کل یافته‌های دانشجو در طول دوره تحصیلی است.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۱۸:۴۶ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)