طراحی سایت طراحی سایت .

طراحی سایت

نحوه تست باتری ماشین

نحوه تست باتری ماشین


احتمالا تا به حال با این وضعیت مواجه شده اید که خودروتان استارت نخورد. در این وضعیت شما چه کار می کنید؟ ممکن است مشکل از باتری یا استارت باشد. اما برای مطمئن شدن بهتر است باتری ماشین را تست کنید. با بررسی باتری ماشین، شما از سالم بودن آن مطمئن خواهید شد. و در صورت خرابی می توانید آن را تعویض یا تعمیر کنید. در این مقاله از وبسایت الو باتری، فروش باتری شیراز قصد داریم نحوه تست کردن باتری را به شما آموزش دهیم.

تست باتری ماشین بدون دستگاه


در این روش، در حالی که ماشین روشن است، چراغ های نور بالای جلو را روشن کنید و دور موتور را پایین بیاورید. اگر چراغ ها کم نورند، به این معناست که یا باتری در حال خالی شدن است یا شارژ کمی دارد. البته ممکن است اصلا دینام برقی تولید نمی کند. اگر هنگام بالا بردن دور موتور، چراغ ها پر نور تر می شوند، یعنی جریان برق دینام به اندازه کافی نیست و باتری را شارژ نمی کند. اگر با بالا بردن دور موتور، نور چراغ ها کم یا زیاد نشدند، یعنی سیستم شارژ به خوبی کار می کند.

تست باتری با مولتی متر


برای این کار می توانید ولتاژ باتری ماشین را با یک مولتی متر دیجیتال یا آنالوگ اندازه بگیرید. ابتداسوییچ را کاملا ببندید. چراغ های ماشین را خاموش کنید. کابل مثبت مولتی متر را به قطب مثبت باتری و کابل منفی که به رنگ سیاه است را نیز به قطب منفی وصل کنید. اگر ولتاژ عددی حدود 12.6 را نشان بدهد، به این معناست که باتری در وضعیت شارژ 100 درصد قرار دارد. و در صورت پایین بودن می توان گفت باتری ضعیف است.

به منظور عملکرد صحیح باتری های اسید سربی لازم است که آنها بیش از 75 درصد شارژ داشته باشند.  در صورتی که کمتر از این مقدار شارژ داشته باشند ممکن است به طور دائمی آسیب ببینند که به اصطلاح به آن سولفاته می گویند. بهتر است مرتب تست باتری خودرو را انجام دهید تا از آسیب های جدی به ماشین جلوگیری شود.

قیمت باتری اوربیتال در شیراز

قیمت انواع باتری در شیراز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۴:۴۷ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)